.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۳۲ پروژه هفته دولت در نکا بهره برداری می شود
فرماندار نکا با اشاره به برنامه های هفته دولت از بهره برداری و افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی،خدماتی، درمانی و کشاورزی با اعتبار یکصد میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، جعفر احمدی یکشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد، از شهدای دولت به‌عنوان نمونه بارز خدمت گذاران واقعی ملت یادکرد و همچنین اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر با بهره‌گیری از تفکر انقلابی خالصانه با علم و آگاهی خود را وقف مردم کردند.

به گفته وی هفته دولت فرصت مغتنمی برای نمایش تلاش‌های ارزنده نظام‌های جمهوری اسلامی است و همچنین در این راستا دروغ بودن محور تبلیغات دشمنان اسلامی مبنی بر ناکارآمدی و ناتوانی نظام اسلامی باید به‌خوبی و صراحت برای مردم آشکار شود.

فرماندار نکا بابیان اینکه ۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و بهداشتی هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: خوشبختانه هفته دولت بهانه خوبی برای نمایش اقدامات انجام‌شده دولت تدبیر و امید در طی سه سال گذشته است ازاین‌رو طی هفته دولت در شهرستان نکا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی، بهداشتی و... بااعتبار بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

احمدی پل روگذر ورودی، چهار بانده شدن جاده نکا به نیروگاه، روشنایی کمربندی، آسفالت راه‌های روستایی به طول ۷۰ کیلومتر و همچنین بهسازی و آسفالت مسیر نکا به دامغان را ازجمله پروژه‌های مهم حوزه راه و شهرسازی شهرستان نکا برشمرد که ازاین‌رو در طی سه سال برای ۵۱ پروژه به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بدون محاسبه اعتبار ملی در نظر گرفته‌شده است.

نماینده عالی دولت در نکا افزود: در هفته دولت شش پروژه حوزه راه‌سازی بااعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین این پروژه‌ها بهره‌برداری از فاز دوم تعریض جاده ترانزیتی نکا به نیروگاه خواهد بود.

به گفته این مسئول در حوزه تأمین منابع آب کشاورزی مبلغ ۹۶۷ میلیون تومان برای اجرای ۱۰ پروژه فقط اعتباری استانی تعریف‌شده است که مهم‌ترین این پروژه اتمام سد گلورد است که در حال حاضر دو فاز قابلیت اجرایی دارد درواقع در فاز نخست این پروژه احداث مخزن سد تا سال ۹۳ مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار صرف این طرح ملی تعریف و محقق شده که خوشبختانه با طی این روند در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی روبرو و در نیمه دوم سال جاری شاهد آبگیری از این سد خواهیم بود.

وی با اشاره به حوزه آب‌رسانی شهرستان نکا بیان کرد: طی عملکرد سه‌ساله دولت دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۸ پروژه حوزه آب‌رسانی در نظر گرفته شد که در این راستا مهم‌ترین پروژه در دست اجرا این بخش بهره‌برداری از شش مجتمع آب‌رسانی شهرستان نکا است درواقع اگر این طرح‌ها باقوت به اتمام برسد قطعاً ۴۷ روستای شهرستان نکا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه با مشارکت‌های صورت گرفته و حمایت از این حوزه توسط دولتمردان هفته دولت فاز اول مجتمع آب‌رسانی پی رجه در روستای یعقوب محله افتتاح می‌شود.
فرماندار نکا گفت: در حوزه عمران شهری سه میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان برای ۱۲ پروژه تعریف‌شده اما بخشی از منابع مالی متمرکز تأمین‌شده و بخشی دیگر از محل درآمد اختصاصی شهرداری مهیا شده است ازاین‌رو پل سی متری، جاده کمربندی شرقی، مسکن مهر، احداث سد لاستیکی، دیوار سیل بند رودخانه داخل شهر ازجمله پروژه‌های مهم و در دست اقدام شهرداری نکا به شمار می‌آید که باقوت در دست اجرا است.

این مسئول در حوزه گردشگری ۶۳۷ میلیون تومان اعتبار را برای ۱۴ پروژه این حوزه تعریف کرد که ساماندهی طرح پارک جنگلی قرمرض و آزادسازی ساحل ازجمله مه‌ترین طرح‌های اجرایی این حوزه است لذا در این راستا برای اجرای طرح قرمرض تاکنون پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تأمین اعتبارشده و برای اتمام وتکمیل این پروژه نیازمند پنج میلیارد ریال دیگر است.

احمدی با اشاره به مشکلات بخش آموزشی شهرستان نکا تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ مدرسه به‌صورت چندپایه و همچنین ۳۸ مدرسه ابتدایی و ۱۹ مدرسه راهنمایی به دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی مجدد دارد.
به گفته وی مدرسه شش کلاسه تازه‌آباد بااعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه بهپاک و مسکن مهر ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های بخش آموزشی نکا می‌باشند که باقوت تأمین اعتبار آن پیگیری می‌شود.

نماینده عالی دولت در ادامه به پروژه‌های حوزه عمران روستایی اشاره و همچنین خاطرنشان کرد: سه میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان برای ۴۸ پروژه حوزه عمران روستایی شهرستان نکا مدنظر قرارگرفته شد که در این بخش طرح‌های هادی بافت سنتی در روستاهای زروم و فریمک بااعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد همچنین علاوه بر پروژه‌های عمرانی یادشده ۴۰ روستای شهرستان در طرح مصوب هادی قرارگرفته و مجوز تأسیس ۱۷ دهیاری از استانداری اخذ شد.

احمدی اضافه کرد: روستاهایی که در شاه‌راه اصلی قرار دارند با ترمیم بافت‌های قدیمی و ایجاد بازارچه‌های سنتی و نمایش صنایع مرغوب از روستاییان آن بخش می‌تواند کمک شایانی به روستاییان در این مناطق عرضه کند لذا پرداختن به بوم گردی روستایی ازجمله اولویت‌های گردشگری شهرستان است که باقوت به دنبال اجرایی شدن این طرح‌ها هستیم.

فرماندار نکا گفت: برای عرضه عملکرد دولت و تفکر منطقی به مردم باید از تفکر جزیره‌ای به سمت منافع مردمی کوچ کنیم چراکه باید مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی از برکات این نظام و انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند./ مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.